Mitchell Weijerman Agency Masterclass Review – Betrouwbaar of niet?

Na de Agency Masterclass van Mitchell Weijerman kun je veel geld verdienen van achter je laptop. Dat is tenminste wat in allerlei advertenties wordt beloofd. Of dat ook voor jou geldt moet je bepalen na het lezen van de Agency Masterclass review. Het deelnemen aan deze masterclass is in elk geval behoorlijk prijzig. Wees dus kritisch en vergelijk deze masterclass met de andere bekende masterclasses over hetzelfde thema. Als de prijs voor jou wat minder belangrijk is kan het best zijn dat deze Agency Masterclass voor jou het perfecte startpunt is voor jouw Social Media Marketing Agency (SMMA).

Juiste focus van de Agency Masterclass

Het is al een aantal jaren mogelijk om in je onderhoud te voorzien met een online business. Voor velen is dat een aantrekkelijk idee: een paar uurtjes per week van achter je laptop aan het werk en voor de rest een lui leventje op een mooie plek in de wereld. Voor velen blijft het bij een droom, want een online business is keihard werken. Alleen als je aan de slag gaat met een Social Media Marketing Agency kun je veel geld verdienen. Dat is gebaseerd op het maken van advertenties voor bedrijven via Facebook. Bedrijven hebben er veel geld voor over als zij daarmee hun klanten bereiken.

Hoe werkt een Social Media Marketing Agency?

De Agency Masterclass Mitchell Weijerman legt uit hoe je advertenties voor bedrijven op social media kunt maken. Om die advertenties succesvol te laten zijn, moet je gebruik maken van allerlei technieken waarmee bezoekers uiteindelijk bij het bedrijf terecht komen en aankopen gaan doen. Omdat jij met je bedrijf zorgt voor de effectiviteit van de advertenties kun je flink mee profiteren van de winst die uit de verkoop van de producten voort komt. Het is dus wel logisch dat de Agency Masterclass voor dit doel is opgezet. Want wil er nu niet veel geld verdienen zonder daar heel hard voor te werken?

Wie is Michell Weijerman

Michell Weijerman heeft een aantal jaren gewerkt bij Google. Daar heeft hij veel geleerd over de manier waarop social media werken. Na zijn tijd bij Google is hij voor zichzelf begonnen. Eén van zijn eerste projecten was Digital Nomad Accellerator, een miljoenen business. Dat is een community waar digital nomads hun ervaringen en tips uitwisselen. Michell Weijerman begrijpt heel goed dat een belangrijk aspect van een succesvolle Social Media Marketing Agency schuilt in de juiste mindset. Het is dus niet verrassend dat een substantieel deel van de Agency Masterclass daar aan is gewijd.

De inhoud van de Agency Masterclass

Uiteraard wordt bij deze blog met een Agency Masterclass review ingegaan op de inhoud van de Agency Masterclass. De algemene indruk is dat er heel veel tijd wordt gestoken in de mindset. Liefst twee van de zeven sessies gaan over dat onderwerp. Natuurlijk, het moet duidelijk zijn dat je niet slapende rijk wordt en dat je echt aan de slag moet. Vervolgens wordt in de Masterclass veel bijzonder praktische informatie geven over hoe je één en ander moet realiseren, en vooral in welke volgorde. Hier volgt een overzicht van de sessies.

De mindset voor succes in sessie 1

De eerste sessie van de Agency Masterclass wordt voor een groot deel verzorgd door Jia Ruan. Dat is een inspirator en succesvolle ondernemer, die onder anderen zelf een cursus heeft opgezet: de BOL Masterclass. Ruan behandelt de fundamentele principes die te maken hebben met de mindset. Die onderscheiden de succesvolle mensen van de minder succesvolle mensen. Dit onderwerp hoort inderdaad thuis aan het begin van een Masterclass over dit onderwerp. Maar het is af en toe wel een beetje theoretisch. Michell Weijermans gaat daarna in op de praktische aspecten van het runnen van een succesvolle en winstgevende Social Media Marketing Agency.

De denkwijze van de consument in sessie 2

De tweede sessie van de Agency Masterclass heeft ook te maken met de mindset, maar dan die van de consument. De sessie spitst zich toe op het creëren van waarde als tool om consumenten aan te trekken. Het principe dat daar achter zit is dat je consumenten, door steeds meer waarde te bieden en daar ook steeds meer geld voor te vragen, mee kunt sleuren. Het resultaat is dat je een maximale winst per klant kunt realiseren. De informatie in deze sessie van de Agency Masterclass wordt helder en op een logische manier uiteengezet. Aan het eind van de verschillende onderdelen uit deze sessie wordt er een kennisquiz georganiseerd. Dat helpt om de informatie beter te laten doordringen en te checken of je het werkelijk begrijpt.

Een praktisch voorbeeld in sessie 3

Facebook staat centraal in de derde sessie van de Agency Masterclass. Mitchell Weijerman gebruikt dit voorbeeld om te laten zien hoe je een advertentiecampagne in Facebook op moet zetten. In deze sessie van de Agency Masterclass wordt dat stap voor stap uitgelegd. Aan de orde komen onder anderen hoe je een advertentie vanaf scratch opbouwt. Ook handig is informatie waarin Mitchell Weijerman zijn visie geeft op welk soort advertenties bij klanten populair zijn. Ook wordt ingegaan op het voorkomen van fouten, die hij in zijn eigen bedrijf heeft gemaakt.

De diepte in bij de Agency Masterclass in sessie 4

Op basis van de tools die in de eerste sessies van de Agency Masterclass zijn aangereikt gaat deze sessie in op het bedenken en maken van funnels en op het testen van advertenties. Een veel voorkomende fout van veel Social Media Marketing Agencies is dat zij te lang doorgaan met advertenties die niet werken. De boodschap van Michell Weijerman is om voort te borduren of datgene wat wel succesvol is en veel energie te steken in het ontwikkelen van nieuwe dingen. De enige manier om te bepalen of je verder moet gaan met de ontwikkeling van trajecten is blijven testen.

Marketing in sessie 5 van de Agency Masterclass

Om meer consumenten bij je advertenties te krijgen moet je aan marketing doen. In sessie 5 van de Agency Masterclass wordt hier uitgebreid op ingegaan, met name op e-mail marketing. Het is maar de vraag of veel cursisten hier op zitten te wachten, want e-mail marketing is al ruim tien jaar oud. Je kunt zonder al teveel moeite hier zelf veel en goede gratis informatie over vinden op het internet.

Sessie 6 van de Agency Masterclass: klanten binnenhalen

Sessie 6 van de Agency Masterclass gaat over de sales en die wordt weer verzorgd door Jia Ruan. Bij sales gaat het vooral over de resultaten. Dat wil zeggen dat er veel aandacht wordt besteed aan de vraag hoe je de juiste klanten kunt vinden met zo weinig mogelijk tijd, moeite en geld. Jia Ruan legt uit dat het er om gaat de juiste mensen te vinden en hen over te halen om met jou is zee te gaan. Het volledige verkoopproces komt tijdens deze sessie aan de orde. Er wordt extra aandacht besteed aan communicatie en aan de psychologie van het verkopen.

Agency Masterclass sessie 7: opschalen

In de laatste sessie van de Agency Masterclass gaat het over het transformeren van jouw succesvolle kleine bedrijf naar een grote onderneming. Er wordt ingegaan op het uitbesteden van werkzaamheden door personeel aan te nemen. Ook het verlagen van de werkdruk door te automatiseren komt aan bod. Het uiteindelijke doel was immers dat je veel geld ging verdienen zonder erg hard te hoeven werken.

Bonusmateriaal bij de Agency Masterclass

De Agency Masterclass bestaat uit in totaal 44 lessen die verdeeld zijn over zeven modules. Sommige lessen duren maar 10 minuten, maar andere zijn bijna anderhalf uur. Alle lessen zijn er op gericht dat je als cursist zelf aan de slag gaat. Je krijgt talloze ondersteunende materialen, zoals agency software, marketing campagnes, sales scripts, checklists, etc. Daarnaast kun je gebruik maken van groepscoaching en krijg je levenslang toegang tot de community.

Oordeel van de Agency Masterclass review

Deze Agency Masterclass is erg sterk door de manier waarop de informatie is gestructureerd. Door bij belangrijke onderdelen te werken met een kennisquiz blijft de informatie goed hangen. Wie nog niet erg thuis is in digitale marketing zal zeker een flink aantal nieuwe inzichten opdoen. Na het volgen van deze Agency Masterclass is het beslist mogelijk om met succes een eigen Social Media Marketing Agency op te zetten. Wat meer ervaren cursisten zullen deze Agency Masterclass weinig vernieuwend vinden. De meeste informatie is gewoon online te vinden. Het enige voordeel voor hen is dat alles keurig gerangschikt op één plek is terug te vinden.

Moet je de Agency Masterclass kopen?

Voordelen van deze masterclass zijn de goede structuur van de informatie, de uitstekende toepasbaarheid van het materiaal en de uitgebreide begeleiding. Negatieve aspecten zijn dat er weinig nieuwe informatie wordt gepresenteerd. Een onderdeel dat misschien wat beter belicht zou kunnen worden is de moeite die het kost om bedrijven te overtuigen. De Agency Masterclass heeft een stevig prijskaartje. Uit de Agency Masterclass ervaring blijkt dat er genoeg deelnemers zijn die de investering van 10.000 euro ruimschoots hebben terugverdiend. Of dat ook voor jou geldt moet je zelf bepalen.

Reviews en ervaringen van Agency Masterclass